Inzicht creƫert vrijheid om te groeien

Na de oriƫnterende gesprekken was de belangrijkste conclusie dat bedrijfsprocessen voorlopig intact zouden blijven. De volledige focus zou op data komen te liggen met als doel meer omzet, tijdsbesparing en vooral werkplezier te realiseren. Hoe fijn zou het zijn als die ene belangrijke spil in het bedrijf niet meer door negentig telefoontjes per dag werd gestoord? Hoe fijn zou het zijn als iedere medewerker direct wist waar hij of zij met welke klant, naar welk product, op welk moment en op welke locatie een bezichtiging kon plannen? Hoeveel tijdverlies en frustratie zou er voorkomen kunnen worden doordat medewerkers en klanten nooit meer voor een gesloten hek of poort stonden tijdens een bezichtiging? Naast het verdelen van de werkdruk over het personeel, zou het stroomlijnen van data nog meer voordelen met zich meebrengen. Met de focus op datamanagement via een nieuw CRM-systeem zou er automatisch een effectievere werkwijze en marketingstrategie ontstaan ter vervulling van de tweede kernvraag: het verhogen van de omzet door middel van een hoger segment klanten en producten.